Informacje ogólne
XMLTreść
Zgodnie z porozumieniem zawartym w dniu 29 czerwca 2017 roku seniorzy z terenu Gminy Grudziądz mogą ubiegać się o wydanie Grudziądzkiej Karty Seniora.
Program „Grudziądzka Karta Seniora” ma na celu:
- podniesienie aktywności społecznej osób starszych w zakresie kultury, rekreacji, sportu, turystyki i edukacji,
- zwiększenie dostępności seniorów do usług i towarów,
- wspieranie integracji społecznej osób w wieku senioralnym,
- poprawę jakości życia seniorów,
- kształtowanie pozytywnego wizerunku osób starszych.
Komu przyznaje się Grudziądzką Kartę Seniora?
Kartę przyznaje się osobom, które ukończyły 60 rok życia, zamieszkałym na terenie gminy Grudziądz.
W jaki sposób mieszkańcy gminy mogą uzyskać Grudziądzką Kartę Seniora?
- należy pobrać wniosek o przyznanie Karty – wnioski dostępne są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Grudziądzu, ul. Wybickiego 38, parter pok. 16 oraz stronie internetowej Grudziądza w zakładce Polityka społeczna,
- wypełniony wniosek składa się w pokoju nr 16, wraz z
wnioskiem o przyznanie Karty okazuje się do wglądu dowód osobisty lub
inny dokument (ze zdjęciem) potwierdzający tożsamość Seniora,
- Kartę odbiera senior, któremu przyznano Kartę lub osoba upoważniona na
podstawie pisemnego upoważnienia.
Karta przyznawana jest bezpłatnie i
ważna jest bezterminowo.
W przypadku utraty lub zniszczenia Karty należy
złożyć wniosek o wydanie duplikatu Karty, który podlega opłacie w
wysokości 10 zł.